Hetast just nu!

20 maj, 2011

DHL gör bort sig själva?


En anställd på/åt DHL fick tilldelat sig en ful, sliten och buckliga skåpbil som ser ut att ha varit med i ett bankrån. För att "snygga" till den lite valde han att pryda den med företagets tejp och skriva DHL på bilen. Allting i ett lite humoristiskt men ändå godhjärtat försök att visa vilket företag han representerade. Men hans chef tyckte inte alls det var lika roligt när han fått mottaga samtal från en representant för DHL, och därav fick föraren sparken för något som han kanske såg som en god gärning. Men med lite eftertanke kanske man inser att det är dålig publicitet för DHL, lite av ett hån.

Men om DHL nu är rädda om sitt varumärke, då borde man kanske ha bättre koll på till vilka företag man lejer ut sina jobb åt. Att det kommer paket från DHL i både rostiga och buckliga budbilar är väl inte bra publicitet heller.

Fotonot: Det framgår inte tydliget om den anställde jobbar på DHL eller ett annat budföretag som levererar paket åt DHL. Vi gissar den anställde jobbar åt en annan budfirma, då DHL som alla vet har egna målade bilar.

Vad vi däremot vet är att just för att den anställde fick sparken så cirkulerar nu denna bild på den fula DHL bilen värden runt, och har fått mer uppmärksamhet än den skulle fått om den anställde fått behålla jobbet.


Så i själva verket är det DHL själva som gett sig denna nu enorma/enormt dåliga publicitet. Kanske är det någon högre uppsatt på DHL som borde ha sparken istället, eller chefen på den anställdes budfirma?


aftonbladet.se

Inga kommentarer: