Hetast just nu!

20 april, 2010

Godnatt med P1

Titta på bilden och tänker er det här:
Ni ligger utomhus på en altan en sen sommarnatt, ni är ute i skärgården med havet precis intill. Ni blundar och höra ljudet av dessa små vågor som sköljer upp på land, och allt känns underbart och ni känner hur ni håller på att somna in av de rofyllda ljudet av vågor. Efter en halvtimme när ni precis håller på och somnar, då tutar en stor finlandsfärja DOOOOOOOOOOOOH! DOOOOOOOOOOOOH! DOOOOOOOOOOOOH! DOOOOOOOOOOOOH! och den slutar inte, den tutar o tutar o tutar.

Ungefär så var det igår natt när jag skulle sova. Batterierna var slut i radion/väckarklockan så jag hade bytt dem, och därför var jag tvungen låta den automatiskt söka igenom efter alla radiostationerna igen. Trött som jag var och inte orkade byta station, utan lyssnade på den första som hade sparats, så visade det sig att den var ljudet av vågor som skölde upp på stranden. Stationen den valde var 87.9 MHz och där hittade den Sveriges Radio P1. Har tittat upp nu vad som sändes kl 2 natten till måndag, och då var det sändningsuppehåll. Så tydligen valde de att spela upp harmoniskt avslappnande ljud av vågor. Så när jag hörde vågorna tänkte jag att jag kunde ge det en chans, försökte föreställa mig en varm sommarkväll i skärgården och somna till den tanken. Till och från så blev det bara irriterande, tänkte att fan kan det sluta skölja upp vågor nu! Men sen kändes det rätt ok igen och avslappnande. Ungefär vid 2:45 kanske när jag började somna in så upphör plötsligt vågorna, och istället börjar det bara tjuta. Så ja tack så mycket för den sömnen P1! Vad var tanken med allt det där undra jag, att förstöra sömnen för folk eller?

Just nu sänder de "Odla Med p1" riktigt bra program, massa superbra tips om hur man odlar. Och bara kärringar som ringer in och håller på babblar massa. Kan ju säga såhär, det blir ALDRIG MER att somna till P1 (!!!).

Inga kommentarer: