Hetast just nu!

24 oktober, 2009

Jag har tänkt på 2 saker, eller 3...

1.
Jag tänkte på en sak när jag åt. Visst är det jättesvårt att pricka rätt med handen om man har ögonbindel. Så fort man inte ser något, då blir allt svårar. Men hur kommer det sig att man alltid träffar rätt med skeden eller gaffeln i munnen när man äter? Man kan ju inte se vart man har sin mun, man vet bara den är där. Ändå träffar man jämt rätt. Inte ens när man stressäter så missar man. För hur ofta hör man någon skriker och gråter, så vänder man sig om och ser en person med en gaffel stucken i hakan. Händer inte allt för ofta va. Och till och med tänderna klarar sig från misshandel av besticken.


2.
Varför säger man alltid "det är det värsta jag vet"
Hur många saker kan vara det värsta man vet. Borde det inte bara vara en sak? Men endå säger man varje dag en ny sak som är det värsta man vet. Varför går människor runt och ljuger hela tiden!? Det är fan det värsta jag vet, folk som ljuger!


3.
Det tredje jag tänkte på som är så sjukt egentligen. Hur lyckas vi memorisera olika sifferkombinationer, och para ihop dem med rätt par. Är det bara jag som tycker det är helt otroligt att vi kan hålla reda på alla siffror, vilka som hör till vad?
Det finns ju hur många som helst:

  • Bankkontonummer
  • Kredit -bankkortskoder
  • Övriga kortkoder
  • Portkoder
  • Postnummer
  • Husnummer
  • Telefonnummer
  • Kanalplatser på tv:n
  • Medlemsnummer
  • Bussnummer
  • Födelsedagar
  • Vikt
  • Längd
  • Sko och byx-storlek
  • Antalet personer man haft sex med
  • Årtal (som byts varje år!)
  • Datum (som byts varje dag!!)
  • Tid (som byts hela tiden!!!)
  • Priser (för man har alltid lite koll vad en sak brukar kosta, ingen går ju och köper en liter mjölk för 107kr, för man har i minnet den inte brukar kosta så mycket)

Inte konstigt man ibland vid betalning i kassan får blackout och börjar fundera på vad fan man hade för kod nu igen. Så man kanske ska tänka efter lite innan man vågar klaga på någon att den inte kommer ihåg ens födelsedag. Eller att man glömde det var bröllopsdag just idag.

Inga kommentarer: