Hetast just nu!

02 november, 2010

Försovningsbugg i iPhones iOS

UPPDATERING!

OBS!
Tydligen så fungerar inte det ens att radera alarmet och ställa in nytt, buggen kvarstår (märkte jag imorse när jag försov mig). Har läs runt lite och det är fler som drabbats av att buggen kvarstår. Så nu blir det att ställa in vanliga väckarklockan, samtidigt som jag ställer in min iPhone på en timme tidigare, så den ringer rätt tid. Men man vet ju inte när den helt plöstligt börjar gå rätt igen, så lika bra ha extra väckarklockor ett tag. Ett nytt iOS 4.2 är påväg till iPhone och iPad, så förhoppningsvis är buggen fixad till den. Återstår att se vad som händer. 


tidigare inlägg: 2010-11-01 kl 19:49


I samband med att vi gick över till vintertid verkar en rätt udda bugg i iOS ha aktiverats, vilket har lett till att alarm som varit förinställda att larma återkommande samma tid varje dag, eller som i månags fall endast vardagar har ringt en timma senare än vad användarna har planerat.

Enligt Aftonbladet har detta lett till massförsovningar på många arbetsplatser.

Jag blev själv drabbad då larmet inte ringde imorse. Dock så kom jag upp i tid i alla fall då jag även använder en app i min iPhone som jag köpt och som väcker mig på morgonen. Så den fungerade som vanligt, men mitt inställda alarm på iPhones egna väckarklocka ringde när jag var på jobbet istället. Är du själv drabbad av det här så är lösningen att du raderar ditt återkommande alarm och programmerar in det igen enligt MacWorlds forum.

Anledningen till att jag har en app som väckarklocka är för att den är mycket snyggare och går använda som en snygg digital klocka när den står i laddstället. Men den största anledningen är att till den kan jag välja fritt i musikbiblioteket på telfonen efter en låt jag vill ha som alarm, iPhones egna väckarklocka använder endast ringsignalerna man har på telefonen, som max kan vara 30 sekunder långa.

Inga kommentarer: