Hetast just nu!

11 oktober, 2010

Ballerina Kladdkaka + Vaniljsås = Hit



Har du som jag och alla andra fastnat för Göteborgskex Ballerina Kladdkaka? Du vet kexet som älskar att bli doppad i mjölk för en helt annan smak på både gott och ont då de även är goda äta utan att doppa.

Efter att ha ätit lite paj hemma med vaniljsås så blev det en del sås över, och så hade jag ett paket Ballerina Kladdkaka i kylen så tänkte att "Ballerina Kladdkaka + Ekströms Vaniljsås = Gott? = Slipper slänga bort vaniljsås eller äta den som en gris direkt med sked" Så jag gav det ett försök! Smakade helt ok måste jag säga, och ju fler jag åt ju mer började jag gilla det. Nu har jag glömt bort hur det smakar med mjölk, för vaniljsåsen är ännu inte slut då man inte behöver ta så mycket på varje kex. Jag häller bara på ett lager ovanpå kexet, lagom så det inte ska rinna ner på sidorna, sen stoppar jag hela kexet i munnen, tuggar, sväljer, häller på ett lager vaniljsås på ett nytt kex, tuggar sväljer osv.

Prova du med! Säg sedan gärna vad du tyckte med hjälp av kommentarknappen, eller klicka bara i "gilla" eller "ogilla" knappen när du provsmakat :) 

Inga kommentarer: