Hetast just nu!

22 juni, 2010

Fallskärmshoppning a.k.a skrattanfallskärmhoppning


Jag var och hoppade fallskärm här om dagen, och så skulle jag vara lite skämtsam med fallskärmsinstruktören mitt i mitt redan nervösa tillstånd uppe i flygplanet på 4.000 meters höjd.

"Jag: -Har du någonsin behövt använda reservfallskärmen?
Instruktören: -Nej, tur nog inte.
Jag: -Aha, så med andra ord vet du inte ens hur den fungerar?
Instruktören: *skrattar* Du behöver inte oroa dig."

Sen fortsätter instruktören att skratta, och när han väl hämtat andan igen så provar jag med en till fyndig fråga.

"Jag: -Har det hänt någon gång att du hoppat och sen bara crap, jag glömde ryggsäcken?"
Instruktören får inte ur sig ett ord utan börjar asgarva och måste böja sig ner av kramperna i magen, samtidigt som piloten signalerar för att vi måste hoppa. Så jag tänker bara att nu dör vi, samtidigt som vi kastar oss ur planet!

200km/h fritt skrattanfall i 50 sekunder och en något långsammare landning senare...
And I'm still alive.

Inga kommentarer: