Hetast just nu!

20 maj, 2010

2010 Fifa World Cup South Africa

Släng er i väggen Blondin Slangbella, Kissa på mig, Kenza, Fuck it och allt vad ni nu heter. Sen en tid tillbaka har det börjar dimpa ner gratissaker och presenter i brevlådan även här, några bud har också tagit sig in genom brevinkasstet (imponerande). Idag damp 2010 Fifa World Cup South Africa ned i brevlådan.


Det var tyvärr inga svenska kommentarorer eller svenskt språk överhuvudtaget i menyerna (inte på min version i alla fall). Spelet är snyggt och musiken och grafiken ger faktiskt väldigt mycket känslan av att det är just World Cup i Sydafrika, så det är häftigt!

Efter varje match får alla spelarna betyg över deras insats i matchen och även lite annan statistik som skott på mål, assist, dribblingar osv. Det tycker jag var en välkommen rolig detalj.

Det som var lite dåligt, om man nu får klaga på spelet eftersom det är Sverige själva som klantade till det. Det är att det inte går att välja Sverige om man väljer att spela World Cup slutspelet. Så istället får man göra som jag just nu gör, man får börja ändå från kvalificeringen till VM och därmed kan man välja Sverige och göra det dem inte lyckades med, alltså vinna matcherna och kvalificera sig till VM. På så vis får jag spela med Sverige i World Cup läget :)



Ett snyggt och rolig fotbollsspel, det bästa hittills!

Inga kommentarer: