Hetast just nu!

02 april, 2010

Man fastnade inne i bilen

Med sin hand

Det här är ju bara så roligt. En man i Söderhamn fastnade med handen mellan sätet och mittkonsolen då han försökte få upp bilnyckel han tappat på golvet. Han blev då tvungen ringa räddningstjänsten om hjälp för att komma loss.

Med hjälp av kofot, träkilar samt diskmedel kunde räddningstjänsten efter tio minuters arbete få loss mannen. Han klarade sig utan fysiska skador. Jag undrar vad brandmännen pratade och skrattade om under fikat sen senare på stationen.

Kanske skulle kunna vara någon att lägga in i assistansförsäkringen. "försäkringen täcker om du skulle fastna med handen inne i bilen på något sätt".

Synd det inte hände i USA, då hade ägaren kunnat stämma Volvo på miljonbelopp. Finns ju ingen skylt eller dekal i eller på bilen som säger eller visar att man kan fastna med handen mellan sätet och mittkonsolen, så klart han skulle vunnit rättegången.

2 kommentarer:

Margit sa...

Måste berätta, läste detta förra veckan och tyckte det var SÅ originellt...
Nån dag senare, satt i min bil och körde ut från min parkering...skulle då "fiska upp" min mobil ur vänster ficka. Tappar då ner den..mellan sätet.och vä sida..ramlar UNDER sätet.
Stannar bilen, kliver ut, kollar under vramsätet, öppnat bakdörren..och kollar under famsätet, ser då mobilen ligger där. Tar då, ställer mej på knä vipå marken vif framdörren..stoppar min vänsta hand ocg försker koma in.och åt mobilen. Är då SÅ trångt.
Då trycker jag och backar gramsätet bakåt..och lyfter p..det som göt att sätet går att rubba, blir då lite plats för min hand..och får in armen, handen..känner mobilen oh tar den i min hand.
MEN då tastnar jag me daren, handen..kan INTE få ur handen/armen, sitetr fast!!! OCH mobilen ligger ju därunder så JAG kan inte ringa efter hjälp. Satt en lång stund..nästan lte panik. Då tog jag min högra arm/hand..och lyfte på grejen jag flyttade sätet bakkåt med...OCH då blev det några millimetr mera plast och DÅ fick jag UR HANDEN och med bobile i handen...Slutet gott men jag var beredd om nn bil kommit, stannat å har ag fått be dom arr ringa om hjälp..precis som kag läste i tidningen...Ja så tkigt dte kan bli.
Vet att jag tycket det var så ORIGINELLT att han fastnade i sin egen bil ocg så jänder detta mej..sammam vecka...och jag hade läst det..
/Margit

Afrobladet sa...

Vilken härlig story Margit :)

Tack för att du delar med dig!