Hetast just nu!

10 januari, 2010

10 01 10 - It´s my birthday!

Idag är det 10-01-10 (10:e januari 2010)
Tyckte jag var lite unikt, bara två olika siffror. Ettor och nollor. Sen fuskade jag lite och ändrar tiden för publiceringen av inlägget till kl 10:10. Jackpot!

Sen tänkte jag vidare. 10-10-10 är ju ännu coolare
(10:e oktober 2010)

Sen tänkte jag vidare igen, till nästa år. 11-11-11
(11:e november 2011)
Hur supercoolt är inte det? Alla siffror är lika, och det är bara ettor som kan bli det. Så senast det var bara en och samma siffra i datumet var år 1911, alltså 1000 år sedan. Så vart 1000:e år borde vi fira det här. Jag är säker på att det kommer firas rejält i hela världen, men det är ingen som inser det idag, för det är nästan 2 år dit. JAG har dock insett det! Dock lyssnar ingen på mig, de frågar bara om jag har tråkigt. Dagen infaller på en torsdag, synd nog. Men fest blir det, och den startar kl 11:11 såklart!

Sen tänkte jag vidare, bakåt i tiden. Tänk er år 1111. Hur megacoolt är inte det!? 1111-11-11. Jag ger mig fan på att det firades som aldrig förr! Människorna måste ätit nå riktig festmåltid, något i stil med grillad Mammut, potatis, bearneassås, baguett, och rödvin. Jesus gamla årgångsvin som han lagt undan i en grotta. Det gick väl lite överstyr den där dagen då han insåg att han kunde göra vin av vatten, så blev väl "några" flaskor över.

Inga kommentarer: